Baby boom

ה Baby boom ברוסיה הביא את הרוסים לחפש חדשנות בתחום "עולם הילד" בישראל

משלחת בכירה מרוסיה מרשתות, מפיצים, ארגוני חדשנות וקמעונאות בתחום עולם הילד הגיעה לישראל בשבוע שעבר במסגרת שיתוף פעולה בין מכון היצוא, ארגון ACGI:Children's Goods Industry association וחברת הסחר Safex. ACGI   הינו ארגון רוסי ללא מטרות רווח המאגד תחתיו את הקהילה המקצועית בתחומי פיתוח, ייצור, מכירת מוצרים ושירותים עבור ילדים. המשלחת הגיעה לסדרת מפגשים עם יצואנים מישראל בתחום "עולם הילד", עם נציגי מוזיאון הילדים בחולון, ערוץ הופ, ומרכזי פעילות אחרים בתחום עולם הילד. מטרת הביקור לאתר חברות ישראליות המייצרות מוצרים חדשניים בתחום עולם הילד, צעצועים התפתחותיים, משחקי מדיה לילדים, ריהוט לילדים, טכנולוגיה בתחום חינוך לילדים בגיל הרך ועוד. בין החברות הישראליות שנפגשו עם המשלחת ניתן למנות את: גיטה בגס בע"מ, מילגה, ליטף, רד טול בוקס, דיאמנט צעצועים בע"מ, כיסכיסא, קומפדיה – פיתוח תוכנה וחומרה בע"מ, עולם הילד, הייסנס בע"מ, קונץ משחקים, למדע תעשיות קלות בע"מ ועוד. קרולין נוה, מנהלת ענף מוצרים לבית ולמשפחה במכון היצוא אמרה כי "שוק מוצרי הילדים ברוסיה בשנת 2011 נחשב לגדול ביותר באירופה,  לכן רשתות בינלאומיות חדשות מצטרפות לשוק זה ופותחות בו חנויות. אנו מאמינים כי יש מקום לחברות הישראליות להשתלב ולנגוס ממנו נתח משמעותי". עוד ציינה נוה, כי תחום עולם הילד בישראל תופס תאוצה בשנים האחרונות עם עיצובים ייחודיים ופיתוחים טכנולוגיים וממצב את ישראל כמובילת טרנדים, כך למשל, בשנים 2008-2010 נרשמו בישראל 21 פטנטים בסיווג ילדים ותינוקות". מיכאל ספרן מנכ"ל חברת סחר עם רוסיה Safex וחבר במשלחת ציין כי "בשנת 2011 שוק מוצרי הילדים גדל ברוסיה בשיעור של כ 13% בהשוואה לשנת 2010 והסתכם בסכום של 13 מיליארד דולר. הקטגוריה הצומחת ביותר היא צעצועים- רשמה עליה של 22%. משפחה ברוסיה מוציאה בממוצע 95 יורו עבור צעצועים לילד בשנה, לעומת 300 יורו שמוציאה משפחה אירופאית ממוצעת. הנתון מצביע על פוטנציאל הגידול שקיים לשוק זה. רוסיה חווה גלי "Baby Boom" ולאור זאת החליטה הממשלה להעניק מימון למוסדות לימודיים לגיל הרך תוך התמקדות בגילאי 0-3. עוד הוסיף וציין ספרן, אנו מלאי כבוד והערכה לחברות הישראליות שפיתחו מוצרים ייחודיים לילדים ונשמח לשתף עימם פעולה". סדרת המפגשים נפתחה בסמינר במסגרתו הציגו בכירי המשלחת את שוק מוצרי הילדים ברוסיה והפוטנציאל לשיתוף פעולה עם חברות ישראליות. בתום הסמינר נערכה תערוכה וניתנה האפשרות לחברות הישראליות המשתתפות באירוע להציג את מוצריהן ולהיפגש עם חברי המשלחת. בשנת 2011 גדל היצוא לרוסיה בכ-17% לכ-922 מיליון דולר וברבעון הראשון של שנת 2012 המשיכה המגמה החיובית בצמיחת היצוא לרוסיה אשר גדל בשיעור של 12% והסתכם בכ-310 מיליון דולר.

ראה גם

צילום: fotolia

למה לשים לב ברכישת מיקרוגל?

מהו השלב הראשון ברכישת מיקרוגל? רכישה של כל מכשיר חשמלי ובין היתר של מיקרוגל דורשת ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>